Monday, May 23, 2011

Susu

Ayah : Akak..


Akak : Yea, ayah..


Ayah : Buatkan air ayah, nescafe..


Akak : Air nescafe ? hehe, akak tak reti wat, mak reti wat..


Ayah : Mak memang la reti wat, takpela.. Yang.. tolong wat, air nescafe.. Anak awak ni tak reti wat..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Ayah : Akak, wat kan ayah, air teh susu..


Akak : Haa, okey-okey..


Tak lame lepas tu,


Ayah : Akak, air ape ni ? tawar je ayah rase.. 


Akak : Tawar ? hehe, okey.. jap, nanti tambah susu..


Ayah : Haha, apela anak ayah ni, dah besar pun air tawar..


Akak : hehehe, kakchik, tolong akak boley ? kakchik tolong tambah susu eh, akak tak reti.. 


Kakchik : Hahaha, tu pun tak reti wat..


Ayah : Haaa akak, tengok kachik.. Kakchik tengok air pun taw, susu tak cukup.. Tergelak kakchik tengok akak..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Baby : Akak, wat kan air susu..


Akak : Susu ? Susu yang ni ke yang tu ?


Baby : Susu ni (susu tepung)


Akak : Erk, okey.. (sambil wat, sambil tu tutup hidung) Nah, dah siap.. duk diam-diam minum..


Baby : Sedap susu  ni! 


Akak : Sedap ? hahaha.. (tak sangka,hehehe.. muka blushing giler)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Susu ? Haha, terus terang ain cakap ape-ape air yang berkaitan dengan susu, ain tak reti buat. Tak kisah la bandung ke, nescafe ke, teh susu ke, kopi susu ke, milo ke, ape pun tak boley ain ni.. Huhu, kalau buat, confirm takde seri air tu, entah ape-ape rase yang keluar nanti. Kalau wat air susu yang gune susu tepung tu, tutup hidung je ain reti buat, haha.. Nak termuntah bau susu, Wuekk.. jauhkan la ain dari semua tu..

Yang ain reti wat, air teh o, hahaha.. Naek kembung perut, masuk angin minum air teh o.. Haha, tapi sedap jugak kalo cicah ngan biskut kan ? hahaha.. Ape-ape air yang berkaitan dengan susu yang boleh masuk dalam perut ain ni, air soya n carrot susu je, minat sungguh air-air berkenaan, yummy.. hehe..



Sekarang umur pun dah nak masuk 20 tahun, nak tak nak kena jugak belajar buat semua air, haha.. Takkan selama-lamenye dengan air teh o, muke ain je muke teh o.. haha... Belajar ngan kakchik & mak.. Kachik umur 15 tahun pun pandai buat air, memalukan je ain ni~ 

Bile lah agaknye, ain suke air susu.. i'm wondering =_='


Korang jangan ngada-ngada tak minum susu, susu ni bagus taw. Sihat untuk badan, terbaek !! 



p/s : camne la mase ain pregnant nanti kan ? susu dengan ibu mengandung tak boleh dipisahkan, untuk baby dalam perut jugak, hehe.. kadang-kadang ain berangan, hehe.. ain berangan mase ain pregnant nanti, laki ain, anti susu, ain plak suke susu.. hahaha, rasekan ! :p

2 comments:

Khuzrin Kamarudin said...

camne nak jadi menantu orang ni cik ain oi? Hahahaa...

Nurain Suhada said...

hahaha, that's why kena belajar ;)
buat air yang melibatkan susu je tak reti, memasak boley la..